Сьогоднішній день (08.02.2025) став заключним у олімпіадному маратоні, що тривав на нашій катедрі впродовж усього тижня. Після студентських олімпіад і конкурсів наукових робіт катедра біології та екології спільно із катеброю біохімії та біотехнології приймали практичний тур ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології. Суботнього лютневого ранку олімпіада зібрала 57 учнів з усієї Івано-Франківської області, які демонстрували свої вміння і навички до роботи в лабораторних умовах. До нас з’їхались переможці теоретичного туру, які змагались між собою за перші і другі місця, виборюючи право представляти учнівство Прикарпатського краю на IV етапі олімпіади з біології. Слід відмітити, що Івано-Франківська область чи не єдина в Україні, де проводиться практичний тур на ІІІ етапі олімпіади.

Наше журі у складі донцентів Андрія Замороки (голова журі), Олександри Абрат, Надії Капець, Віктора Гусака, Олени Васильків, Мар’яни Луцької і вичтелів біології Христини Богович і Юрія Лицура достойно оцінило змагання і визначило переможців ІІІ етапу біологічної олімпіади (результати можна переглянути на сайті ІППО).
Завдання для 8 класу передбачали фарбування і мікроскопування тваринних тканин (автор доцент Андрій Заморока). Зокрема, учні повинні були виготовити препарат із виявленням ядер у м’язовій тканині таргана мадаґаскарського. З чим учні чудово впорались.
Завдання 9-го класу полягало у виявленні білка в молоці (авторка доцентка Олександра Абрат). Перед учнями було поставлено завдання виявити належну концентацію білка у молоці і оцінити його якість у гіпотетичній ситуації у ліцейній їдальні. Учасники олімпіади відмінно виконали завдання.
У 10-му класі учні визначали хвойні рослини (авторка доцентка Надія Капець). Олімпійцям запропонували набір хвойних рослин, що зростають у зелених зонах Івано-Франківська, яких слід було визначити за допомогою визначника. Це завдання стало чудовою практикою для юних дослідників.
Нарешті в 11-му класі учнівство практикувалось у визначенні активності ферментів (автор доцент Віктор Гусак). Учасникам змагання були запропоновані пробірки зі зразками різних овочів, одні з яких були оброблені амілазою, а інші – ні. Визначаючи ферментативну активність учні проявили себе у спостережливості і умінні працювати у лабораторії.
Ми вітаємо переможців і бажаємо їм успіху на IV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології!