Інноваційні технології у STEM – освіті

Уже другий рік поспіль студенти ОР “Магістр” спеціальності 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) факультету природничих наук опановують нову дисципліну “Інноваційні технології у STEM – освіті”, яка розроблена та внесена до освітньої програми у рамках міжнародного проєкту ERASMUS+ «MoPED» № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP.

Метою курсу було ознайомити студентів із новітніми освітніми трендами та методикою створення дослідницького середовища для предметів STEM, онлайн лабораторіями, симуляціями, а також забезпечити їх необхідним обсягом практичних вмінь і навичок у викладанні біології у середніх, старших класах та ЗВО відповідно до сучасних вимог. У викладанні курсу значну увагу приділено вивченню сучасних освітніх технології: дослідницько-орієнтоване навчання (Inquiry based learning), метод проектів (Project-based learning), колаборативне навчання (Collaborative learning), дуальне навчання (Dual Learning). До заліку магістранти створили та презентували власні е-освітні дослідницькі середовища (ILS).

Вивчення дисципліни відбувалося у новоствореному “Центрі освітніх технологій”. Під час проведення лекцій та практичних занять, студенти працювали у різних просторах інноваційного класу: ІТ-Space використовували для ознайомлення з інтерактивними методиками: “перевернуте” навчання (flipped Learning), метод проектів (Project-based learning) та ін. STEAM-lab дозволила використовувати інноваційні електронні ресурси для пошуку інформації, розвитку творчості студентів, стимулювання мотивації до вивчення та інтеграції STEM-предметів, навичок партнерської співпраці. Простір Mobile Learning Space використовували під час створення та демонстрації презентацій в індивідуальній чи груповій формі, досліджень, розробки нових уроків, а також для самостійного доступу до освітніх ресурсів, вивчення електронних засобів навчання. У Presentation Space студенти-магістри демонстрували розробки власних уроків з використанням технології “перевернутого” навчання (Flipped learning) та е-освітні дослідницькі середовища (ILS).
Ситуація із захворюванням на Covid 19 та введення карантинних обмежень внесли свої корективи в освітній процес, змусивши студентів та викладачів університету перейти на навчання онлайн. Тому вивчення нового і цікавого курсу здійснювалося також на дистанційній платформі Moodle.

Зокрема, студентка СОБ-1м Сліворська Діана зазначила: “Інноваційні технології у STEM освіті” – це одна з тих дисциплін, під час вивчення яких одразу хочеться приступити до практики та застосувати отримані знання. Даний предмет справді видався дуже цікавим та інформативним, матеріал був зрозумілим та доступним, пояснення викладача завжди допомагали розібратись з неточностями. Більш за все сподобались різного роду практичні заняття, особливу цікавість викликала підготовка конспекту перевернутого уроку та розробка уроку в просторі graasp. Знайомство з ресурсом Wizer.Me та різноманітними додатками (Plickers, Mentimeter, Kahoot) для формувального оцінювання, теж було дуже корисним. Адже все це можна застосовувати під час педагогічної практики або в майбутній викладацькій діяльності. Тим більше, зважаючи на сучасну ситуацію в світі та зростаючу перевагу дистанційного навчання, ознайомлення з різноманітними інноваційними ресурсами є дуже актуальним та потрібним. Тому я дуже рада, що на магістратурі нам випав шанс приєднатись до міжнародного досвіду та вивчати цю дисципліну.”
А студентка Семанюк Діана додає: “Інноваційні технології у STEM освіті”- предмет, що зацікавив мене ще з першої пари. Лекційні заняття були досить інформативними, викладач все доступно та якісно пояснював, а кожне практичне заняття відрізнялось від попереднього і самі завдання були настільки цікавими, що я чекала з нетерпінням наступної пари. Вивчаючи дану дисципліну, я дізналась багато корисного для себе.
Планування уроків з використанням різноманітних додатків, створення тестів у вигляді ігор для учнів, онлайн-лабораторії, кодування тестів у QR-коди, створення перевернутих уроків – це все те, що найбільше вразило мене, а ще більше вразить учнів.
Нові знання та досвід, які я отримала під час вивчення даної дисципліни я неодмінно буду використовувати в подальшій педагогічній діяльності. І я щаслива, що університет дав нам можливість вивчати цей предмет”.